Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych i stopnia są zobowiązani do odbycia praktyk studenckich po I, II i III roku studiów: każdorazowo po 200 h
W trakcie praktyki studenci zapoznają się z charakterem prowadzonej działalności gastronomicznej i hotelarskiej. Poznają charakterystykę procesów technologicznych właściwych dla danego zakładu, strukturę organizacyjną oraz podstawy prawne funkcjonowania przedsiębiorstwa, a także charakterystykę szczegółową prac specyficznych dla funkcjonowania zakładu gastronomicznego i obiektu hotelarskiego (np. obsługę maszyn, urządzeń, sprzętu, programów komputerowych itp.) czy system kontroli i zarządzania jakością oraz bezpieczeństwem zdrowotnym produkowanej żywności.
Szczegółowe informacje o praktykach zawiera
Regulamin Studenckich Praktyk Zawodowych
Wzór skierowania na praktyki jest dostępny w:
UBEZPIECZENIE PRAKTYK: studenci muszą ubezpieczać się we własnym zakresie
Plan praktyk studenckich na kierunku Gastronomia i Hotelarstwo
MIEJSCE PRAKTYK
Zaproponowane przez Koordynatora ds. Praktyk (bezpłatne, w okresie lipiec –wrzesień), ewentualnie zaproponowane przez studenta miejsce pracy lub w przedsiębiorstwach produkcyjnych bądź usługowych działających w sektorze żywnościowym tj.: gastronomia, catering, hotelarstwo, oraz placówki żywienia zbiorowego (stołówki pracownicze i szkolne) itp. oraz hotelarskim.
Informacje na temat MIEJSCA PRAKTYK przewidziane przez WYDZIAŁ są dostępne u Koordynatora ds. praktyk (parter, p. 82), na stronie internetowej Wydziału oraz będą wywieszone na tablicy informacyjnej (na parterze przy Dziekanacie)
PODSTAWĄ ZALICZENIA PRAKTYK JEST:
Umowa dotycząca organizacji praktyki zawodowej studentów
oraz
Uwaga: Umowę dotyczącą organizacji praktyki zawodowej studentów należy złożyć do akceptacji Koordynatora ds. praktyk w trzech egzemplarzach przed rozpoczęciem praktyk.
W trakcie odbywania praktyk Koordynator ds. praktyk powinien mieć możliwość kontaktu z przełożonym praktykanta.
2. Dokumenty wymagane do wpisu:
1). 3 egz. Umowy z SGGW o organizację praktyk.
2). Dziennik praktyk – uzupełniony i podpisany (z pieczątkami i opinią pracodawcy).